Tuesday, March 22, 2011

gua tempurung yang unik..=)

assalamualaikum semua orang..huhu
hari sabtu hari tu bersamaan dengan 19/3/2011..
jabatan ak *jabatan geografi* ada buat lawatan ke Gua Tempurung..
jabatan kitorang ni buat kerjasama dengan UM Cares jugak la untuk buat lawatan ni..*ayat da terbalik-balik da ni..hoho..*

nak pergi dari awal pagi lagi..sebab waktu untuk masuk gua tu limit sebelum pukul 11 *maksudnye paling lewat nak masuk gua tu dalam pukul 11 pagi la..*
sebelum masuk tu kitorang sempat jugak la tanam 1 pokok kat sana..n yang tak boleh blahnya..kucing pulak yang rasmikan dulu pokok tu dengan *baja aslinye..hahaha...*
mase mula2 masuk macam excited gilak la kan..*ye la..1st time kot nk teroka2 gunung ni..*
masuk2 je gelap..lampu yang ada dalam gua tu pun malap2 je..*memang romantik la..hahah.*

kena daki tangga yang tinggi n dalam masa yang sama dapat tengok la macam2 bentuk yang ada kat dalam gua tu..disebabkan terjadi proses2 kat batu2 dalam gua tu *proses ape pn xtau..main tulis je..hahah..*
lepas tu kena merangkak kat dalam laluan yang sempit n ada air sepanjang laluan tu..
memang malu la..haha..habis basah baju segala..*memang seksi la..haha*
ade batu yang curam n kitorang kena menggelongsor turun..best giler kot..*padahal mase gelongsor tu asek menjerit je..haha*

lepas tu kena redah sungai yang agak dalam..habis basah kasut ak..haha..pasir n batu asyik nak masuk je kat dalam kasut ak yang comey tu..*haha,,tau la kasut ak wane pink..haha..*
memang terasa la batu2 tu kat kaki..walaupun kitorang pakai kasut..
sebenarnya banyak lagi nak story..tapi ianya susah nak diterangkan dengan ayat2 ni..*hahaha..ayat..cantik punye..hahaha..*

sampai nak tido pun boleh rasa lagi batu2 yang tajam tu kat kaki...memang best la...rugi siapa2 yang tak join tu..huhu...=)
nanti ak upload pict. ke gua tempurung tu..daa..daaa...hihi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

semakin tua..

Lilypie Kids Birthday tickers